GABRIEL OROZCO. PALACIO DE BELLAS ARTES

GABRIEL OROZCO. PALACIO DE BELLAS ARTES

Editorial:
TURNER
Año de edición:
Materia
Artistas
ISBN:
978-968-9056-06-5
Páginas:
360
Encuadernación:
Rústica
$1,800.00 MXN
IVA incluido
En stock
Añadir a la cesta

La presente edición es una muestra, no sólo de los méritos artísticos de Gabriel Orozco, es también la oportunidad de apreciar el valor de sus aportaciones al arte contempor/aacute;neo universal. En su obra podemos encontrar elementos de la cultura popular y de la vida cotidiana a los que agrega una particular simbología personal. La actividad artista de Orozco es multifacética. Sus creaciones se han apartado desde hace tiempo de la pintura, sus trabajos se ubican m/aacute;s bien en la instalación, obras hechas para un sitio específico con un entorno determinado que conserva sus propias características. Este cat/aacute;logo nos presenta su amplio repertorio de creaciones escultóricas, fotogr/aacute;ficas, y trabajos en papel, que dan sensación que todo puede ser cualquier otra cosa , dependiendo esto del punto de vista del espectador.

The work of Gabriel Orozco is an exemplary adventure of ideas and objects. Always generously implicating the spectator, Orozco draws on a large material repertoire to produce quiet shifts in commonplace scenarios. This book, published to coincide with Orozco's exhibition at the Museo del Palacio de Bellas Artes in Mexico City, is the first substantial monograph on the artist, and testifies to the range of his investigations, from tiny adjustments in everyday locations (such as breath on a piano or reflections in a puddle) to more recent preoccupations with spherical forms in collage and paint. In an extensive interview with Briony Fer, the artist explains some of the conceptual premises of his art. Benjamin H.D. Buchloh situates Orozco s various sculptural practices within twentieth-century precedents and the climate of postwar consumerism and assesses them as manifestations of a shift in object-subject relations. And Yves-Alain Bois explores Orozco's recent "return" to painting, considering the structural logic of his canvases, in which Orozco deploys self-imposed rules to plot compositions (or "diagrams," as he describes them). With insightful texts and hundreds of illustrations, this big, bold, 360-page book is the definitive work to date on one of the most influential contemporary artists.